Sunday, February 3, 2013

Andanar Ozukkam

The word Andanar is used to refer Brahmins  They are also called as Parpanar or Dvijas. A Brahmana, undergoes two births - one before his Upanayanam and one after that ritual, where his inner eyes are opened and he begins his quest for knowing the Self. Thirumoolar beautifully states the acharams or disciplines of a Brahmana,a s declared in Dharma Shastras.

Unfortunately Brahmana  have been challenged by the current day government (like the propagation of caste based quota system) and the economic conditions etc. have forced Brahmins to live as loukeekas. But still they try to maintain their kulaachaaram. Of course anyone does not become a Bhramin just by birth. But, the birth gives 80% sanctity as the good deeds of one's fore fathers are transmitted genetically. (Like how the son of a prime minister becomes one automatically). 

அந்தணர் ஆவோர் அறுதொழில் பூண்டுளோர்
செந்தழல் ஓம்பிமுப் போதும் நியமஞ்செய்
தந்தவ நற்கரு மத்துநின்று ஆங்கிட்டுச்
சந்தியும் ஓதிச் சடங்கறுப் போர்களே


Desc: Here Thirumoolar describes the duties or qualities of Bhramanas. As per Manu Shastras, the six duties of Brahmins are:


  1. Teaching Vedas
  2. studying Vedas
  3. sacrificing for himself
  4. sacrificing for others
  5. making gifts 
  6. receiving gifts
Thirumoolar, further describes Brahmana as the one worshiping fire (Sen thazal Ombi) and ones, who do the karma of Sandya vandanam all the three times (Thrikala Sandyavanadanam). In addition to those, they chant (Gayathri) during the Sandya times and adhere to their ritualistic way of life. 

Note: Among the 4 varnas Brahmaans, hold the highest reverence and status in our society as described by Manu. Thirumoolar also describes the same in simple Thamizh language.

வேதாந்தங் கேட்க விருப்பொடு முப்பதப்
போதாந்த மான பிரணவத் துள்புக்கு
நாதாந்த வேதாந்த போதாந்த நாதனை
ஈதாந்தம் எனாதுகண்டு இன்புறு வோர்களே.

Desc: Thirumoolar further describes, the qualities of Brahmins. They have a great interest in hearing and learning Vedanta or the Upanishads, which is the sole purpose of their learning. (Brahma Sutra says: Adathou Brahma Gignasa).  Thirumoolar, further explains that, Brahmins envision and see Bhagavan  who is the inner meaning of the Pranavam, which has three parts ( Jagrad, Swpna and Sushhupthi) . They thus realize that, the Brahman mentioned in Mandukya Upanishad is Bhagavan Parameshwara, who is beyond the three states, the music and the Upanishads. Thus Brahmana, experiences the supreme bliss by realizing that, the ultimate Brahmam is beyond the three states of the Self (as mentioned in Mandukya Upanishad).

காயத் திரியே கருதுசா வித்திரி
ஆய்தற்கு உவப்பர் மந்திரம் ஆங்கு உன்னி
நேயத் தேரேறி நினைவுற்று நேயத்தாய்

மாயத்துள் தோயா மறையோர்கள் தாமே.

Desc: Here Thirumoolar, further elaborates the glories of Brahmopadesham. He states that, Brahmins, who chant the Vedas (Marayorgal), and who are unaffected by this illusive world will always chant the 32 lettered Gayathri Mantram and the Savithri with complete devotion to the Lord.

பெருநெறி யான பிரணவம் ஓர்ந்து
குருநெறி யாலுரை கூடிநால் வேதத்
திருநெறி யான கிரியை யிருந்து
சொரூபமது ஆனோர் துகளில்பார்ப் பாரே

Desc: Thirumoolar here describes the greatness of Bhramanas (Parpaar). This word Parapaar is a translation of the Sanskrit work Dvija or the two-birthed one. He states that, Bhramanas will follow the rituals prescribed in the four Vedas as per his Guru's words and will meditate on the Pranavam or Omkaram and thus become or realize their true Swaroopam (which is Tat Thvam Ashi). They thus realize the Maha Vakyas (Aham Brahma Asmi etc.)

நூலும் சிகையும் நுவலிற் பிரமமோ
நூலது கார்ப்பாசம் நுண்சிகை கேசமாம்
நூலது வேதாந்தம் நுண்சிகை ஞானமாம்
நூலுடை அந்தணர் காணும் நுவலிலே

Desc: Here Thiru Moolar beautifully describes the tathvams behind yagnopavitham or poonal and the shikai or kudumai. He states that, the poonal is Vedantham and the shikai is gnanam, in the vision of a Bhramin.

சத்தியம் இன்றித் தனிஞானம் தானின்றி
ஒத்த விடயம்விட் டோ டும் உணர்வின்றிப்
பத்தியும் இன்றிப் பரன் உண்மை யின்றிப்
பித்தேறும் மூடர் பிராமணர் தாமன்றே.

Desc: Now ThiruMoolar describes, who is not a Brahmana. One who does not have truth  and wisdom, who cannot sacrifice his sensual pleasures/desires, one who does not have true devotion to the Lord and one who has not realized the Supreme, are not Brahmins but are mad and ignorant ones. ( A Brahmana must read Upanishads etc.,.and realize the Self otherwise he is like a lay man).




No comments: